کد مطلب:150206 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:243

اما یزید نماند
یزید می خواست همین معنویت ها و عبودیت ها نماند، ولی یزید خودش نماند. ما نیز با هر فرهنگی كه معنویت ستیزی می كند، برخورد حسینی داریم و این برخورد تا قیام قیامت برجاست و ماندن در چنین جبهه ای، زندگی همیشگی ماست؛ چرا كه زندگی یعنی اقتدا كردن به حسین علیه السلام.


ما اصلا كار دیگری نداریم؛ بودن ما یعنی معنویت و عبودیت. غرب، رضاخان را بر سر كار آورد و او همان كاری را كرد كه معاویه انجام داد. اولین كار رضاخان تعطیل كردن جلسات عزاداری اباعبدالله علیه السلام است. غرب می داند كه این جلسات یك عشق و حضوری در بردارد كه این عشق و حضور، پوچی غرب را می شناسد وبه آن دل نمی بندد. غرب در حكمت حسینی خوار می شود و این است كه هر اندازه به حسین علیه السلام نزدیك شدیم از حیله های معاویه ای مدرن آزاد می شویم. چه فلان روزنامه تبلیغ غربگرایی بكند، و چه رضاخان در ایران و چه معاویه در شام. در حقیقت همه در یك جبهه هستند و همه می خواهند ما را از عهد محمدی صلی الله علیه و آله و عالم دینی خارج كنند و به سرگشتكی و بی عالمی خودشان گرفتار سازند. و اگر امروز كار ما نیز به پوچی كامل، در جهانی كه همه چیز به پوچی رسیده، نرسیده است، مدیون حسین علیه السلام و منبر و وعظ و حكمت حسینی هستیم.

نگرانی از این است كه چرا در دهه اول محرم كه شور حسینی بیشتر است مردم از منبر و وعظ و تعلیم حكمت حسینی علیه السلام فاصله دارند و بازار منبر و وعظ تقریبا تعطیل شده، ولی بازار آهن و زنجیر و دیگ و طعام، گرم شده است این یك خطر است.